Jakie sukienki do pracy warto wybierać?

Strój do pracy musi być przede wszystkim schludny i reprezentatywny. Kobiety bardzo chętnie wybierają dla siebie sukienki, które muszą być dostosowane przede wszystkim do obowiązującego w firmie dress codu. Nawet jeśli takowy nie został stworzony, to warto przestrzegać ogólnych zasad, dotyczących doboru odzieży do pracy. Jakie sukienki sprawdzają się najlepiej w miejscu zatrudnienia?

Biznesowy look

Jeśli w miejscu pracy obowiązuje ścisły dress code, to nie pozostaje nic innego, jak w pełni się do niego dostosować. W takim przypadku należy wybierać sukienki biznesowe, których cechą charakterystyczną jest prosty krój i odpowiednia długość. Sukienki do pracy muszą sięgać co najmniej linii kolan – nie należy wybierać krojów typu mini. Powinny być one w stonowanych kolorach – doskonale sprawdza się między innymi:

  • czerń,
  • szarość,
  • granat,
  • beż,
  • biel.

Zwykle dozwolone są niewielkie wzory, na przykład drobne groszki czy paseczki, jednak nie mogą one zanadto rzucać się w oczy. Ważne, aby sukienki do pracy nie eksponowały nadmiernie ciała, zatem należy unikać głębokich dekoltów, wycięć czy modeli bez rękawów. W większości przypadków sukienki biznesowe mają krój ołówkowy, choć w sklepach dostępne są również modele o kroju litery A, a nawet lekko rozkloszowane.

Jak dobrać odpowiednią sukienkę do pracy?

sukienki do pracy

Nieco inne zasady doboru sukienki do pracy obowiązują kobiety, które nie muszą przestrzegać wyznaczonego dress code. Oczywiście, w tym przypadku również należy postawić na modele odpowiedniej długości, najlepiej sięgające co najmniej do połowy uda. Sukienka musi wyglądać profesjonalnie – dozwolone są różnego rodzaju printy czy zdobienia, jednak nie powinny one wychodzić na pierwszy plan. Podobnie jest z napisami. W pracy należy unikać sukienek mini, o kroju dresowym czy modeli typu oversize. Warto natomiast postawić na nieco bardziej eleganckie modele, które prezentują się gustownie, dodając kobiecie klasy. Dobrze zrezygnować z jaskrawych, neonowych kolorów oraz błyszczących aplikacji, cekinów czy kamieni ozdobnych – te o wiele lepiej sprawdzają się na wieczorne wyjście, a nie do pracy.

Jakie dodatki dobrać do sukienki do pracy?

Wiadomo już, jakich zasad trzeba przestrzegać, dobierając sukienkę do pracy. Niemniej jednak warto też zastanowić się, jakie dodatki będą się z nią dobrze komponowały? W niektórych zakładach pracy obowiązkowym elementem ubioru są rajstopy – najlepiej cienkie, w cielistym kolorze. Do sukienki warto dobrać eleganckie obuwie. Nie muszą być to szpilki – można postawić na baleriny bądź buty na koturnie. Biżuteria do pracy powinna być stonowana i bardzo delikatna – pierścionki z dużymi kamieniami, długie naszyjniki czy sporych rozmiarów bransoletki lepiej zostawić sobie na innego typu wyjścia. Jesienią i zimą ważnym elementem ubioru jest odzież wierzchnia. Co do zasady, do sukienki warto dobierać marynarkę lub garnitur, lecz nie o kroju sportowym. W niektórych przypadkach dobrze sprawdzi się również elegancki sweter, najlepiej w jednolitym kolorze.